آمادگی بسیج برای تحقق شعار سال 
کد خبر: 4208276
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

آمادگی بسیج برای تحقق شعار سال 

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت:بسیج اساتید بعنوان قشر فرهیخته و نخبگانی بسیج اعلام می‌دارد در جهت تحقق شعار سال همراه و همدل با سایر قوای سه گانه کشور بویژه دولت آماده همکاری است که قطعا همدلی و همراهی مردم و دولت، زمینه را برای شیرین شدن کام مردم در سال جدید در عرصه اقتصادی فراهم خواهد کرد.

سیدجوادحسینی واشان، مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبیسیدجوادحسینی واشان، مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه محور اصلی و راهبردی برای نقش دانشگاه‌ها، و نخبگان در زمینه تحقق شعار سال وجود دارد، گفت: شناسایی موانع اجرایی سازی سیاست‌های اقتصاد اسلامی یا اقتصاد مقاومتی و ارائه طرح‌های کاربردی جهت به روز رسانی قوانین جاری کشور به سمت اقتصاد مقاومتی، شناسایی قوانین مزاحم و اعلام آن به کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت اصلاح قوانین در جهت تسهیل سرمایه گذاری و ارائه راهکارهای اجرایی به دولت مردان جهت تسهیل، فرایند سرمایه گذاری و اعتماد به مردم جهت افزایش مشارکت در اقتصاد است.

وی بیان کرد: یکی از نقش‌های بسیار مهم و ارزشمند فعالیت‌های نخبگان و دانشگاهیان در شرکت‌های دانش بنیان است که تا پایان سال 1402، تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور به 9560 شرکت رسیده است که با مشارکت مردم و تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان می‌توان تعداد شرکت‌ها و میزان سرمایه گذاری و صادرات را به توان مردم افزایش داد.

حسینی واشان افزود: اگر دولت در سال جدید مجدد به بخش تعاونی و تشکل‌های مردم نهاد اعتماد کند دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوطه را در جهت تسهیل سازی بروز رسانی کند قدم بزرگی در راستای مردمی سازی اقتصاد برداشته خواهد شد

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مردم در تولید، شروطی دارد، اظهار کرد: دولت، مالیات فعالیت‌های سوداگری و دلالی مانند سکه، ارز، ماشین، زمین و... در مقایسه با مالیات فعالیت‌های تولیدی بالاتر باشد و مالیات تولید را حداقل کند و اگر این امر محقق شود انگیزه سرمایه گذاری در تولید افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: لازم است دولت سیاست‌های بانکی، پولی، تغییرات نرخ ارز در راستای تامین نقدینگی و... را در راستای افزایش توان خرید جامعه مدیریت کند.

 حسینی واشان بیان کرد: مجموعه‌های بسیج نیز برای تبیین شعار سال، برگزاری برنامه‌های تبيينی و مرحله اجرایی و فراهم کردند و لذا سرمایه گذاری مردم در بخش خصوصی به کمک دولت خواهد آمد.

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بسیج اساتید بعنوان قشر فرهیخته و نخبگانی بسیج اعلام می‌دارد در جهت تحقق شعار سال همراه و همدل با سایر قوای سه گانه کشور بویژه دولت آماده همکاری است که قطعا همدلی و همراهی مردم و دولت، زمینه را برای شیرین شدن کام مردم در سال جدید در عرصه اقتصادی فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha